Ani ty nejedou špatně, byť spotřeba u nich patří spíše k vyšším. Na rozdíl od Zeteku S mají litinový blok motoru. U dvoulitru pozor na přítomnost dvouhmotového setrvačníku, který stejně jako u dieselů nemá zrovna příkladnou životnost. Menší motory jej nemají. Vznětové motory slabinou Asi největší slabinou Focusu jsou kromě průměrné kvality interiérových plastů vznětové motory. Ty pocházejí z řady půjčovnami dodávkou Pacově Kent, přičemž jejich zvláštností byla v době vzniku litinová hlava válců, která obecně ráda praská. Motory Focusu však mají od začátku přímé vstřikování, které její tepelné namáhání výrazně snižují. Do roku nesly agregáty označení TDDi. Dodávka paliva Pacov byla u nich realizována pomocí rotačního čerpadla. Tím je zde nechvalně proslulý Bosch VP. Stejné používá také šestiválec TDI koncernu VW. Když se nezadře jeho přesuvník, zcela jistě mu do najetých km shoří výkonový stupeň. Na opravu čehokoliv si připravte minimálně Kč. A to jsou peníze, které u ojetin v ceně do Kč nechce jen tak někdo vydat. V uvedeném datu dostal motor nové vstřikování Common Rail a půjčoven dodávkami Pacov označení TDCi. Bohužel ani s ním si moc nepomůžete. Stačí napsat, že se jedná o radiální konstrukci od Delphi, tedy stejnou jako na Mondeu Březí generace. Že má tohle čerpadlo již ze samotného principu nízkou trvanlivost výtlačné části, ví dnes už i malé dítě, zajímající se o auta První Focus může být v současnosti až let starý. Vzhledem k tomu se při jeho koupi vyplatí hledat také korozi. Tou bohužel trpí i
ostatní Fordy z té doby, přičemž nejčastěji se objevuje v oblastech skla pátých dveří či na spodních hranách těch bočních.Oblíbená cvičením dětech Prahou východ Pacovem