se třetí řadou sedadel, a i přestože Caddy bylo pouze pětimístné, sluší se zmínit tu v Doblu. Jsou klasicky nouzová a usadí se na ně půjčovna dodávek Sibřina maximálně děti do cm. Navíc zavazadelník je v takové konfiguraci prakticky nulový. Na druhou stranu, v pětimístném uspořádání by se výborně uplatnil na převážení mrtvol. Na co sází Jak prozrazuje nadpis, tyto vozy se zaměřují na zákazníky, kteří nehledají žádnou prestiž ani styl, ale prostor a jeho maximální možnou variabilitu. Po celém autě najdete bezpočet odkládacích ploch a nejrůznějších Praha 21 přihrádek. Oba mají také velkou ložnou plochu při maximálním využití zavazadelníku vs. litrů a oba uvezou podobnou hmotnost vs. kg, přičemž v obou disciplínách má mírně navrch Fiat. Přístup do zavazadelníku je v obou případech výklopnými pátými dveřmi oba výrobci Březí nabízejí také křídlové varianty to však jsou čistokrevné dodávky. Zde získává malinko navrch VW, protože víko kufru italského zástupce je dosti těžké a špatně se dovírá. Ba co víc, pro majitele menší postavy nebude jejich ovládání nic jednoduchého. Jelikož jsou porovnávaná auta prakticky stejně vysoká, svádí to ke stejnému závěru také v případě VW. Nicméně až na nešvar dovírání je situace jiná. Madlo je delší a dveře citelně lehčí, takže se vám nestane, že zatáhnete a ony vám vyklouznou z dlaně. Ještě jednu věc bych rád zmínil, plasty uvnitř zavazadlového prostoru VW Caddy jsou poměrně náchylné na poškození, o čemž jsme se bohužel přesvědčili půjčoven dodávkami Sibřinu
na vlastní kůži. Na pohled působí Caddy víc jako osobní vůz. Chválíme dobrá zpětná zrcátka a světlomety. Jak jezdí Oba vozy jezdí překvapivě civilizovaně. No dobře, u VW to člověk tak nějak očekává, ale s Fiaty byla ještě donedávna trochu potíž. Modernizované Pacov Doblo je jiné. Až na řízení, které se nám zdálo moc lehké a vyloženě dodávkové, se jeho chování na silnici zlepšilo opravdu půjčovné dodávce Sibřině podstatně. Caddy má jednoznačně lepší řízení a opravdu máte pocit, že sedíte v nějakém větším Golfu. Poslouchá jako ovčák a prakticky nikdy neprotestuje. Cit v řízení není sice skoro žádný, ale u Fiatu pro jistotu absentuje úplně. Stejně jako zpětná vazba. Za volantem Dobla to občas působí, jako byste ani neřídili, a na kluzkém povrchu se musíte mít sakra na pozoru při nájezdech do zatáčky. Cyrilov Caddy vám nějakou tu informaci poskytne. Výborný multijet Testované vozy byly překvapivě vybaveny čtyřválcovými turbodiesely a pohonné jednotky je přesně ta sféra, kde Italové německého konkurenta naprosto deklasují. Letitý agregát TDI o výkonu kW je znám svou nízkou půjčovna dodávek Sibřina kultivovaností a pětistupňový manuál mu zrovna nepomáhá. Převodovka není vůbec špatná, jen ta šestka v dnešní době citelně chybí. Doblo mělo pod kapotou skvělý dvoulitrový motor, jehož výkon kW je na papíře zajímavý, nicméně ještě interesantnější je jeho projev. Je tichý a kultivovaný, a pokud si dáte záležet, budete s tímto minibusem jezdit okolo hranice l km. Podobně to umí také VW, třebaže k