modernizovanou Fiestu z roku od ní odvozené kupé Puma a v roce první Focus. Všechna tato auta se stala v řadě oblastí špičkou svých tříd. Focus se měl původně jmenovat Ikon, avšak vzhledem k tomu, že bylo nové jméno vyzrazeno ještě před oficiální premiérou, rozhodlo se Březí vedení Fordu pro změnu označení. Jako ve sportovním voze Pokud opomeneme ve své době moderní tvary diktované stylem New Edge design, pak Pacov největší chloubou vozu byl jeho podvozek. Věřte nebo ne, ale to platí v zásadě dodnes. I let starý zapůjčený exemplář s karoserií kombi a vznětovým motorem předváděl na silnici neuvěřitelné věci. Citlivostí a ovladatelností či řiditelností, chcete li dokáže starý Focus zahanbit řadu moderních aut nejen své třídy. A to ne na úkor kvality jízdy, která je rovněž skvělá. Je to zásluhou zadní čtyřprvkové nápravy, známé jako Control Blade. Focus byl prvním evropským kompaktem, který toto nabízel. Jen dodávám, že třeba francouzští výrobci Březí půjčovnám dodávkách či Opel jej nemají v kompaktní třídě dodnes. Ač je podvozek řešen robustně, přesto s léty nějaké vrtochy má. Zejména ložiska zadních kol nevynikají životností, a to ponejvíce u verze kombi. Jejich výměna naštěstí není drahá. Přesvědčivá šestnáctka Pokud se o původní Focus zajímáte, doporučujeme zvolit zážehové motory. Nejmenší a od ní odvozená jsou motory řady Sigma, obchodně nazývané Zetec S. Najdete je v modifikovaných verzích na Fordech dodnes, byť pod označením Duratec, případně s turbodmychadlem a přímým vstřikem půjčovna dodávek Březí
EcoBoost. S jejich vývojem významným způsobem pomáhala Yamaha a je to na nich vidět. Vyznačují se hliníkovým blokem s litinovými vloženými válci. Dva vačkové hřídele pohání ozubený řemen. Z hlediska jízdy jsou tyto motory dodnes úžasné. Je to i zásluhou pečlivě navrženého sacího potrubí, které je hodně dlouhé. Tím se zlepšuje pružnost v nízkých otáčkách. Běžné verze s mají poměrně dlouhé převody, takže na trojku umějí jet až kmh. To je příjemné, pokud cestujete sami, již méně, pokud vůz naložíte rodinou. To se mu pak v