materiálů. A myslelo se na spoustu užitečných detailů. K interiéru nemáme připomínky, sedadla jsou komfortní, najít pohodlnou polohu není Nouzov problém. Seznam kapitol OSM převodů Nastartování dvoulitrového naftového motoru je bleskově rychlé. Motor slyšíte, a to dosti výrazně, Praha 19 ale ke kulise velkého auta nám to sedí a klapání motoru nevadí. Volič automatické převodovky přesouváme do polohy D a rozjíždíme se. Ačkoliv je tah plynulý, počítejte s tím, že při akceleraci se během pár sekund vystřídá všech osm převodů automatické převodovky. Při plynulé jízdě funguje skvěle, pokud máte naspěch, budete častěji předjíždět a vůbec jezdit nepředvídatelně, tak přitáhněte volič automatické převodovky ještě blíže k sobě. Aktivuje se režim S, ve kterém funguje ještě lépe za cenu držení vyšších otáček a Veleni půjčoven dodávkami tím i vyšší spotřeby. Měli jsme strach, jak se bude chovat v těžkém terénu, ale automat fungoval zcela bez chybičky. Rozjezd i do velmi prudkých kopců je skutečnou maličkostí. Na druhou stranu jet na osmičku kmh po dálnici také není problém. Vadila jen jedna věc, o ní půjčit dodávka Veleň později. Svůj díl úspěchu má i skvělý motor BiTDI. Ten dává výkon kW, ale hlavně krouticí moment N.m již v otáčkách. Mohlo by se zdát, že výkon nebude stačit, ale není tomu tak, v parametrech jako zrychlení nebo maximální rychlost nechává Amarok za sebou i výkonnější konkurenci. Seznam kapitol Listy a bubny Od Amaroku jsme nečekali kdovíjaké jízdní vlastnosti, ale přestože na zadní nápravě
najdeme listová pera, stopu v zatáčce drží stejně pevně jako většina vozů nižší střední třídy, opravdu nás překvapil. Zklamaní jsme byli, že zadní náprava sází jen na bubnové brzdy. Ty jsou hodně slabé a v prudkém kopci mají problém těžký vůz udržet. Navíc plavání pro děti nejblíže Prahy východ Veleně