benzinová šestnáctistovka VTi nebo kW doplňuje turbodiesel HDi o stejném objemu, nabízený ve třech výkonových úrovních nebo kW. Dva nejsilnější motory jsou přitom určené jenom pro osobní verzi Partner Teepee. Až letos přichází další pohonná jednotka, která je navíc zcela nového druhu elektromotor. TEST Peugeot Partner HDI kW Profipartner Užitkový elektromobil vznikl už na bázi minulé generace. Tehdy koncern Budovec PSA vsadil na spolupráci s francouzskou firmou Venturi, tentokrát si za partnera vybral Mitsubishi. Od něj pochází elektromotor o výkonu kW, původ má v městském mini Mitsubishi i MiEV prodávané také jako Peugeot in a Citron C Zero. V Partneru se ovšem nastěhoval pod kapotu a půjčovnám dodávkách Odoleně Vodě pohání přední kola. Převodovka je jednostupňová, místo zpátečky systém využívá obrácený chod elektromotoru. Parametry elektromotoru půjčovna dodávek Odolena Voda nevypadají nijak působivě s výkonem kW je elektrická verze jednoznačně nejslabším provedením Partneru, navíc trvale dostupný výkon má hodnotu kW při až min Jak je ale známo, kouzlo elektromotoru spočívá v něčem jiném. Své maximum Newtometrů posílá přes redukční převod na přední kola v rozmezí otáček až Odpich z místa je proto působivý, stejně jako okamžitá reakce na stlačení pedálu. Elektromotor netrpí na prodlevy škrticí klapky, vstřikování, turbodmychadla ani dalších komponentů typických pro spalovací motor. Vedle Výhledy toho je jízda mimořádně tichá a plynulá, a tak je někdy složitější odhadnout okamžitou rychlost a nenechat se strhnout ke zbytečně
dynamickému stylu. Partner Electric je vybaven funkcí aktivní rekuperace energie, kterou jsme popsali již v testu BMW i. Pohonný systém se půjčovnami dodávkou Odoleny Vody snaží dobít maximum energie zpět do akumulátorů, proto elektromotor začne zpomalovat automobil svým brzdným účinkem hned po uvolnění Podbaba akcelerátoru. Podle Peugeotu se touto metodou prodlouží dojezd o Rychlost jízdy tedy stačí v běžných situacích regulovat jedním pedálem,