schránek, možnost táhnout až tunový přívěs a užitečné zatížení téměř kg. Dalším pozitivem je krásný výhled do všech stran, pronájem dodávek Záběhlicím kterým Multivan předčí nejedno obrovské SUV. Přes negativní očekávání se ale neřídí ani v nejmenším jako nějaký autobus, nýbrž jako klasický osobák. I volant je proti tělu vzpřímen skoro tak, jak jsme zvyklí u běžných nízkých vozů, a celkem strmým řízením je připomíná také. Samozřejmě, že zatáčky neprojedete svižněji bez náklonů karoserie, ty však nejsou tak dramatické, jak by se dalo vzhledem k metrové výšce očekávat. Dvoulitrový bi turbodiesel se na papíře zdá silnější než ve skutečnosti a překvapivě si říká o výlety do vyšších otáček. Při pohledu na téměř tuny hmotnosti a na příď, která má s aerodynamickým tvarem společného asi tolik jako půjčovna dodávek Záběhlice stěna paneláku, ale zjistíte, proč i nejsilnějšímu turbodieselu dochází tak rychle dech. Nejlépe se Multivanu jezdí v rychlostech kolem Chodovec kmh, kdy si říká o litru. Po městě a při vyšších dálničních tempech si vezme spíše l km. V těchto ohledech nás rozhodně více přesvědčil válec Mercedesu, který se pral s celým vozem daleko statečněji a konzumoval méně. Volkswagen má ale rychlejší a o stupně Zahradní Město bohatší dvouspojkovou převodovku, která se vyznačuje prodlevou jen při potřebě náhlé akcelerace. Seznam kapitol Nepůsobí lacině Zatímco Viano od Mercedesu trošku pokulhávalo grafikou přístrojů a některými plasty palubní desky, Multivan v tomto ohledu nezklame. Poctivé
zpracování, ta nejlepší ergonomie a moc pěkné plasty byly spolu s velmi bohatou výbavou tím nejlepším pro posádku a řidiče. Mercedes se zdál být luxusnější v zadních řadách a byl také prostornější. Jenomže v oblasti výbavy se Multivan nenechal zahanbit. Jeho už tak dost Spořilov bohatá výbava Highline byla doplněna o prvky za dalších tisíc Kč, a to ještě zdaleka není strop. Tím se VW, přestože je menší, dostalo na cenu námi favorizovaného Viana. Možnost individualizace je i u něj vážně široká. Velkou roli pro komfort posádky sehrál akustický paket Skalka se silnějšími okny za výhodných Kč, který na palubu přinesl krásné ticho. Seznam kapitol Levné VW rozhodně ne Multivan se přes horší dynamiku a vyšší spotřebu nakonec přesto jeví jako řidičsky sympatičtější vůz a pohon Motion mu přidává i více trakce. Otázkou je, Záběhlicích půjčovnami dodávkou zda mu můžete s cenovkou milionu odpustit jeho relativní nedokonalost. Seznam kapitol vnitřní prostor variabilita sedadel ergonomie materiály půjčovny dodávky Záběhlice ovladatelnost a stabilita přesné řízení přenos síly na vozovku zavazadelník jízda jako s menším vozem konečná cena manipulace se sedadly