zadních pasažérů se tak může stát o něco méně místa pro nohy, to ale platí spíše pro osoby nad cm. Za zadními sedadly najdeme jak jinak než prostorný zavazadlový prostor. Právě tato část vozu bude pro většinu zájemců o Berlingo asi stěžejní. Variabilita nákladového prostoru je vzhledem k určení automobilu obrovská. V základním nastavení, to znamená se zadními sedadly ve výchozí poloze, má kufr objem litrů. Při odklopení všech sedadel vzniká velká ložná plocha s objemem dokonce litrů a nechybí ani síť na oddělení nákladu od posádky. Skalka Konečně se dostáváme k jízdním vlastnostem. Testovaný vůz byl vybaven dieselovým agregátem HDi o výkonu koní. Ten samozřejmě neoplývá Skalku půjčoven dodávkami dynamikou, ale na zvládnutí kg těžkého vozu jeho Nm točivého momentu stačí. Mnohem větší problém než je dynamika shledávám v půjčovnám dodávkách Skalce charakteru motoru. Jeho chování totiž nelze popsat jinak než jako dodávkové. Zapomeňte na využívání celého spektra otáček, skutečně použitelný je motor mezi dvěma a třemi tisíci. Pod dva tisíce se motoru příliš nechce a trpí nedostatkem točivého momentu, přes tři Zahradní Město tisíce zase začne dávat hlasitým burácením a neochotou zrychlovat najevo, že tady jeho představení končí. Motor je dále napojen na manuální pětirychlostní převodovku, jejíž páku najdeme umístěnou jen lehce pod úrovní palubní desky. Řazení jde sice příjemně a nijak zvlášť ztuha, ale vzhledem k nutnému přepákování je poněkud nepřesné. V městském provozu je devadesátikoňové Berlingo docela
solidní společník. Měkčí podvozek dobře filtruje nerovnosti a jízda je pohodlná, jedinou výtku bych směřoval k jeho odhlučnění. Při půjčovna dodávek Skalka přejezdech větších nerovností do vozu pronikají nepříjemné rány. Ani motor v městském provozu nestrádá a pokud budete řadit tak jak je potřeba, odmění se i slušným zrychlením. Navíc si v městské zástavbě málokdy řekne o víc než o sedm a půl litru nafty na sto kilometrů. Mimo město jde sice spotřeba mírně dolů, ale začne se projevovat nedostatek výkonu v malém dieselu. Na dálnici se z půjčit dodávka Skalce předjíždění stává noční můra a ideální cestovní rychlost je vhodná tak do kmh. Ve vyšších rychlostech citelně chybí vyšší Zborov rychlostní stupeň a motor, který dosahuje při asi otáček, o sobě dává hodně znát do kabiny. Mimo dálnici sice není nedostatek výkonu a absence šestky tolik znát, zato se projeví měkčí podvozek. Prázdný vůz, obsazený pouze dvěma cestujícími se má tendenci hodně naklánět v zatáčkách a nepřesné řízení také na dojmu nepřidá. Situace se výrazně zlepšila až při naložení tří lidí a víkendového nákladu. Auto si výrazně více sedlo a karosérie se přestala tolik naklánět. I přesto jsem ale stále musel před každou zatáčkou výrazně snižovat rychlost a náklony karosérie byly výrazně větší, než by se hodilo pro rodinný vůz. Opět se dostávám tam, Strašnická kde jsem byl na začátku a nevím, co si o Berlingu myslet. Zvenku i zevnitř se sice tváří jako solidní a prostorný rodinný vůz, ale už po