musíte dávat pozor, je šířka. Auto se naklání minimálně a široké pneumatiky drží jak přibité. Dřív vypadnete ze sedačky, než byste ztratili přilnavost. A když už se to stane, zachrání vás systém ESP, který sice jde vypnout, ale nad kmh se automaticky zase zapne a už s ním nic neuděláte nakonec je to dobře, protože chytat smyk s takovouhle krabicí by asi nebylo nic moc příjemného. Diesel Duratorq o síle Praha 22 koní a točivém momentu Nm, který máte k dispozici už v otáčkách, dokáže pěkně zahýbat i s Transitem. Zejména pružné zrychlení na druhý a třetí rychlostní stupeň je skutečně obdivuhodné a v běžném provozu se vám bude často hodit. Zároveň je třeba říct, že Transit není žádný kostitřas a když se nebudete hladově vrhat do zatáček kde vás sedačky opravdu moc nepodrží, jízda bude pohodlná jak v leckterém osobáku. Jezdil jsem sice bez nějaké větší zátěže užitečné zatížení Sportvanu přesahuje tuny, ale příjemně mě překvapila i spotřeba. S lehčí nohou nebude žádný problém dostat se pod osm litrů, já jezdil pod Prostor a výbava Do této části testu Prostor a výbava by se možná dal vtěsnat celý článek. Protože přesně o tyhle věci u Transitu SportVan jde. Jedná se sice o nejmenší půjčit dodávka Hájku nabízený model s nejnižší střechou a nejkratším rozvorem, ale nákladový prostor má pořád ještě metr sedmdesát na šířku a více než půjčoven dodávkami Hájku metru na délku. Představte si Škodu Roomster se složenými zadními sedadly, vyskládanou až po střechu. Teď si to vynásobte třikrát a v Praha 21
Transitu vám zbyde ještě nějakých litrů místa navíc. Hlavní kouzlo SportVanu pochopitelně spočívá v nadstandardní výbavě. Z těch zjevnějších prvků tu máme modrou metalízu Performance Blue, bílé pruhy na přídi, hluboký přední spoiler s integrovanými mlhovkami, Pacov lakovanou masku chladiče a skutečně velmi pěkná osmnáctipalcová litá kola. Ano, je to typický optický tuning, proti kterému většinou dost plaváním kojencům Praha 10 Hájek