nepřesahuje kg. Legendární jméno bez přívlastků pak znamená největšího dříče váha od do tun, verze Jumbo pojme patnáctikubíkový Rozkoš náklad, nechybějí pracovní varianty s dvojkabinou, naprostou novinkou pak bude až osmnáctimístný minibus. Zatímco menší a komfortněji vybavený typ Custom konkuruje Volkswagenu Transporter, mohutnější a o sedm centimetrů širší Transit míří proti matadorům jako Mercedes Hrnčíře Benz Sprinter a Iveco Daily. Vedle nich je velkou předností fordu, že lehčí verze s celkovou hmotností od do kg zůstávají u lehčího a hospodárnějšího předního pohonu. Teprve těžké váhy do pěti tun mají podélně uložený motor, který pohání zadní, případně všechna kola. Na první jízdy nás Ford pozval do malebného okolí Barcelony, kde jsme vyzkoušeli jak pohyb v hustém městském provozu, tak půjčovna dodávek Průhonice dálnice a úzké horské silničky. Zaujala nás snadnost, s kterou se transitu chopí ruce a nohy uvyklé komfortu rodinných vozů. Sympaticky malý volant známe z focusu, z osobních fordů pocházejí i ovladače na palubní desce. Příkladně obrovská zrcátka poskytují bezpečný přehled o okolí vozu, vzadu samozřejmě nechybí parkovací kamera. V dřívějších dobách vyžadovaly velké dodávky se zadním pohonem poctivou chlapskou práci se spojkou nemehlům hrozil při každém rozjezdu kopanec napruženého třímetrového kardanu. V novém transitu skoro pronájem dodávek Průhonicích nedokážeme poznat, kterou verzi řídíme elektronika si v záběru spojky sama citlivě přidává plyn a zadokolka se rozjíždí zcela plynule.
Příjemně působí i naladění tlumičů, jež udržují prázdný vůz v klidu bez poskakování typického pro zadní listová pera. Jedinou výtku máme k hlučnějšímu motoru, který idylu komfortu poněkud nabourává. Takový Fiat Ducato zní na dálnici klidněji. Dálkoví letci se také musejí rozloučit se silným pětiválcem litru všechny tři výkonové varianty tvoří čtyřválec o litr menší. A na rozdíl od Zdiměřice mercedesu a iveca nenabídne transit samočinnou převodovku. reklama Kromě většího prostoru výrobce slibuje snížené servisní náklady. půjčovna dodávek Průhonice Úprava krytu pod stěrači usnadňuje přístup k motoru a zrychluje postup údržby, interval výměny oleje prodloužený až na km ovšem budí půjčovny dodávky Průhonicemi stejné pochybnosti jako u konkurence. Nový transit už lze objednávat, ceny startují na Kč bez DPH za třímístnou verzi Leader s třímetrovým rozvorem a objemem skříně m. Na silnicích se s novinkou setkáme koncem března. Plusy Snadné ovládání Velmi dobrý komfort odpružení Kateřinky Nabídka pohonu x Minusy I nejtěžším verzím musí stačit motor TDCi Pouze manuální převodovka Diskutabilní prodloužení servisního intervaluVideo Nissan NV Nová kompaktní dodávka komentáře Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek op.png Google profil Autocz Like Lehký užitkový automobil Nissan NV měl na Autoshow v Praze svou českou premiéru a v nabídce budou motory dCi a i se třemi druhy karoserie Van, Combi a Family.