komfortněji vybavená osobní verze Family. Nabídku motorů tvoří dva agregáty benzinový l o výkonu kW a osmiventilový turbodiesel dCi typ KK o výkonu kW. V obou případech je použita pětistupňová manuální převodovka. Kombinovaná spotřeba je l km, resp. l km u dieselového motoru. Motorovou paletu doplní v příštím rocord Tourneo Courier Ecoboost a TDCI První jízdní dojmy komentářů Přidat názor Ford Tourneo Courier Hrnčíře Ecoboost a TDCI První jízdní dojmy Zobrazit fotogalerii Autocz Like Jméno Courier má u Fordu dlouhou tradici, v Evropě jste jej mohli vidět na půjčovna dodávek Hrnčíře zádi malé dodávky vycházející z Fordu Fiesta. Nové Tourneo Courier je pak nejmenší osobní dodávkou v nabídce modrého oválu. Vyznat se v půjčoven dodávkami Hrnčířům modelové řadě dodávek Fordu může být trochu problém, proto začneme krátkou přednáškou. Dodávky rozdělujeme na ty užitkové s názvem Transit a osobní, zvané Tourneo. Podle velikosti vozu pak přibude další označení. Nejmenší v nabídce z variant pro více pasažérů je právě nové Tourneo Courier. To má podle představitelů značky soupeřit hlavně s malinkými dodávkami jako je Citron Nemo, Peugeot Bipper a Fiat Fiorino. Těch se ale u nás prodá velmi málo a navíc je Courier výrazně větší, zejména co se týče šířky a celkově vnitřního prostoru. I taková Škoda Roomster v mnohém zaostává, my bychom jej proto klidně řadili jako konkurenta třeba Peugeotu Partner, čemuž ve Rozkoš výsledku odpovídá i cena vozu. Další v nabídce je Tourneo Connect. To může být až sedmimístné a údajně je to konkurence Berlinga. Nám
však opět přijde, že vůz stojí na pomezí tříd a zejména ve verzi Grand by mohl vzít zákazníky i Fiatu Scudo. Ještě o kus větší je Zdiměřice již dobře známé Tourneo Custom a nad tím vším bdí veliký Transit, konkurent třeba Peugeotu Boxer. Zpět ale k Tourneu Courier. Vnější půjčovna dodávek Hrnčíře vzhled vozu skvěle zapadá mezi ostatní dodávky značky. Je ale nutno říct, že s výškou mm, šířkou mm, ale délkou pouze mm, vynikne z soukromou školku nedaleko Prahy 4 Hrnčíř