problém než je dynamika shledávám v charakteru motoru. Jeho chování totiž nelze popsat jinak než jako dodávkové. Zapomeňte na využívání celého spektra otáček, skutečně použitelný je motor mezi dvěma a třemi tisíci. Pod dva tisíce se motoru příliš nechce a trpí nedostatkem točivého momentu, přes tři tisíce zase začne dávat hlasitým burácením a neochotou zrychlovat najevo, že tady jeho představení končí. Motor je dále napojen na manuální pětirychlostní převodovku, jejíž páku najdeme umístěnou jen lehce pod úrovní palubní desky. Řazení jde sice příjemně a nijak zvlášť ztuha, ale vzhledem k nutnému přepákování je poněkud nepřesné. V městském provozu je Praha 11 devadesátikoňové Berlingo docela solidní společník. Měkčí podvozek dobře filtruje nerovnosti a jízda je pohodlná, jedinou výtku bych směřoval k jeho odhlučnění. Při přejezdech větších nerovností do vozu pronikají nepříjemné rány. Ani motor v městském provozu nestrádá a pokud budete řadit tak jak je potřeba, odmění se i slušným zrychlením. Navíc si v městské zástavbě málokdy řekne o víc Litochleby než o sedm a půl litru nafty na sto kilometrů. Mimo město jde sice spotřeba mírně dolů, ale začne se projevovat nedostatek výkonu v malém Chodovu půjčovné dodávce dieselu. Na dálnici se z předjíždění stává noční můra a ideální cestovní rychlost je vhodná tak do kmh. Ve vyšších rychlostech půjčovna dodávek Chodov citelně chybí vyšší rychlostní stupeň a motor, který dosahuje při asi otáček, o sobě dává hodně znát do kabiny. Mimo dálnici sice
není nedostatek výkonu a absence šestky tolik znát, zato se projeví měkčí podvozek. Prázdný vůz, obsazený pouze dvěma cestujícími se má tendenci hodně naklánět v zatáčkách a nepřesné řízení také na dojmu nepřidá. Situace se výrazně zlepšila až při naložení tří lidí a víkendového nákladu. Auto si výrazně více sedlo a karosérie se přestala tolik naklánět. I přesto jsem ale stále musel před dodávek půjčení Chodovem každou zatáčkou výrazně snižovat rychlost a náklony karosérie byly výrazně větší, než by se hodilo pro rodinný vůz. Opět se dostávám tam, kde jsem byl na začátku a nevím, co si o Berlingu myslet. Zvenku i zevnitř se sice tváří jako solidní a prostorný rodinný