cestování bude potřebovat alespoň základní komfortní výbavu. A tak se k testu dostavil model s nejsilnějším turbodieselem z nabídky, půjčovnám dodávkách Vinoři motorem dCi s výkonem koní a vyšší výbavou. Auto navíc vyšperkovalo pár dobře zvolených příplatků. Pozor na kompromisy Díky vyšší Nouzov výbavě vypadá kompaktní dodávka poměrně pohledně. Stojí na kolech a disponuje nárazníkem i zpětnými zrcátky v barvě karoserie. Vůz zdobí mohutná maska chladiče společná nejen s modelem Dokker určeným pro pět cestujících, ale i s levným rodinným MPV Lodgy. Dodávka má klasické uspořádání, tedy dvoumístný interiér a nákladový prostor. Uvnitř vozu je už cítit, že se na některých místech opravdu šetřilo. Například úchyty bezpečnostních pásů jsou odkryté, jako by v továrně zapomněli namontovat patřičný díl. Škoda, že je volant nastavitelný pouze výškově. A i za to je nutné připlatit korun bez daně. Sedadla mají kratší podsedák a jsou tuhá. Naše obavy z půjčovna dodávek Vinoř únavy po delší jízdě však rozprášila zkušební služební cesta na vzdálenost km. Řidič byl unaven spíše z toho, že ve voze nebyl nainstalovaný tempomat, což je pro cestování na dálnici hodně nepraktické. Nelze jej ani dokoupit. Klimatizace je v dnešní době takřka povinností, Dacia nabízí pouze základní manuální systém za příplatek tisíc korun bez DPH, další Kč je nutné připlatit za palubní počítač. Naopak příplatek, po kterém většina zákazníků asi nesáhne, je za multimediální systém s dotykovou obrazovkou a navigací. Praha 19
Určitě je ale škoda ho vynechat. Nejen proto, že vyjde na rozumných korun. Navíc je celý v češtině včetně hlasových upozornění, má půjčovna dodávek Vinoř solidní mapu a velmi rychlé reakce. Horší bylo jen připojení iPhonu přes Bluetooth, které vykazovalo občasné krátké výpadky. Náklad na Chvaly prvním místě Ať už je ale výbava jakákoliv, Dacia plní na výbornou své pracovní povinnosti. Do jednoduše pojatého nákladového prostoru je možné naložit až metru krychlového nákladu, za což Dokker Van vděčí hlavně své velké výšce. Zadní dveře jsou asymetricky dělené Vinoří pronájem dodávek a lze je vyklápět o nebo stupňů, což spolu s nízkou nákladovou hranou, která je mm nad zemí, usnadní nakládku třeba i vysokozdvižným vozíkem. Do prostoru se lze dostat také bočními posuvnými dveřmi, které jsou na pravé straně. Prostor je osvětlený a v základním stavu pouze plechový. To usnadňuje jeho čištění. Stačí vapka. Doporučujeme ještě příplatek Kč za prosklení dveří, protože jinak je výhled Praha 20 vzad omezen jen na dvojici zpětných zrcátek, což není mnohdy příjemné. Vhodná je i sada parkovacích senzorů za korun. Nejúspornější z nabídky Pokud už Dokker Van není se svým turbodieselem dCi nejlevnějším z nabídky, snaží se být alespoň nejúspornějším. Tabulkové spotřeby litru nafty na km je možné dosáhnout v nezatíženém stavu a za klidného cestování po okreskách. Využili jsme téměř maximální