klony Opelem Vivaro a Nissanem Primastar je příkladem vysoce komfortní moderní dodávky. Škoda jen, že její odolnost a spolehlivost jsou stěží průměrné. Renault TraficDalších fotografií v galerii Renault Trafic foto Renault Trafic je tradičním užitkovým vozem z portfolia půjčovna dodávek Jahodnice francouzského Renaultu. Charakteristicky hranatá první generace se ve výrobě udržela od roku až do roku Nová generace, jejíž výroba stále Jahodnice pokračuje, má již také jednu dekádu za sebou. Montuje se jednak v anglickém Lutonu a také u Nissanu v Barceloně. Vůz totiž existuje pod třemi značkami. Kromě Renaultu Trafic ještě jako Opel Vivaro či Nissan Primastar. Vývoj vozu ovšem probíhal pod taktovkou Renaultu, což je na něm docela patrné. Dodnes pohledný je design, korunovaný skvělou aerodynamikou. Také jízdní vlastnosti a velmi příjemné ovládání zaslouží i dnes obdiv. Vůz existuje nejen jako dodávka, nýbrž i jako van. Renault Traffic plusy a minusy plusy jízdní vlastnosti, velmi příjemné ovládání, komfortní kabina, řídí se skoro jako osobák, citlivé řízení, pozice za volantem, většina vozů má šestistupňovou převodovku, najdete jej pod třemi značkami, úsporné a kultivované diesely, l nádrž minusy téměř všechny diesely se sklony půjčovny dodávky Jahodnic k fatálním závadám, choulostivý podvozek, velmi obtížná výměna žárovek, charakteristika motoru dCi Jako osobák Při svém představení Praha 14 byl trafic dost často srovnáván z VW T. Oba vozy disponují vynikajícími jízdními vlastnostmi a hlavně takřka nedodávkovým ovládáním.
Ač T v otázce životnosti a spolehlivosti nedosahuje úrovně předchozí let vyráběné T, v porovnání s traficem se jedná o spolehlivý a Jahodnicím půjčoven dodávkami odolný vůz. Sice i T umí předvést fatální závady, avšak v menší míře než trafic a hlavně nabízí i vyloženě odolné spolehlivé půjčovné dodávce Jahodnicích motory TDI PD. Ač je podvozek traficu v principu jednoduchý, životností se řadí tak maximálně k průměru. To platí hlavně o přední nápravě. U ní stojí za zmínku fakt, že čepy ramen lze po odvrtání trojice nýtů vyměnit samostatně. Nýty se pak nahradí šrouby s maticemi, které se obyčejně dodávají spolu s čepem. To zadní, tuhá náprava s panhardskou tyčí s životností problém nemá. Renault Lehovec Traffic Usporná, ale vrtošivá Do roku byl trafic poháněn dvojicí agregátů. Spolehlivější, ale bohužel málo vyhledávaný, a proto také Zborov nijak rozšířený, je zážehový dvoulitr z řady FR. S výkonem kW jde vlastně o krotkou a o proměnné časování sání obranou verzi motoru, dobře známého z rychlých Renaultů Clio. Náhradní díly na Renault Trafic dCi Brzdové destičky přední Kč Brzdový kotouč přední Kč ks Rozvodová sada řetěz Sada spojky ložisko, lamela,přítlačný kotouč Kč Tlumič pérování přední Kč Zadní díl výfuku Kč Vodní pumpa