slyšet. Zřejmě ví proč tohoto modelu se letos v Česku zatím prodaly pouhé kusy, a to ještě ve verzi N. Jen nejvyšší stupeň výbavy obsahuje palcová kola. Ostatní Qashqaie se musejí spokojit s palcovými. Kompromis Vždy platí něco za něco Jak už to u kříženců bývá, výhody jsou vykoupeny nevýhodami. Roomster na svou velikost ohromí vnitřním prostorem. Ten je navíc důmyslně uspořádán, takže stupeň variability skutečně vyhoví nejroztodivnějším nárokům. Tři samostatná zadní sedadla se dají posouvat, polohovat či jednotlivě vyjímat. Manipulace s nimi není obtížná. Pokud však rodina cestuje v pěti, vzadu uprostřed se nebude cítit dobře ani větší dítě. Příjemně půjčovny dodávky Smíchovskému nádraží překvapen bude řidič. Ovládání vozu je naprosto bezproblémové a jízdní vlastnosti potěší. V kontextu užitkově laděných minivanů se Roomster chová jistě bez zátěže i s ní. Funkčně vzato se této Škodě nedá nic podstatného vytknout, ale designově určitě nejde o půjčovna dodávek Smíchovské nádraží mistrovské dílo. Zejména boční profil působí hodně neučesaně. To koncernový sourozenec od Seatu vypadá docela k světu. A velmi dobře Smíchovské nádraží jezdí. Mohl by být o chloupek komfortněji odpružen, ale jeho parádní řiditelnost jistě osloví nejednoho pána volantu. Veliký vnitřní prostor láká k naložení, ale není tak důmyslně variabilní jako u Roomsteru. Konkrétní vůz nás obtěžoval naprosto hrubým chodem motoru. Výtoň Obrazovka navigace a couvací kamery jsou k mání za příplatek Kč. Pro Alteu je to smutné vysvědčení, ale koncepčně ještě starší
turbodiesel v Roomsteru se projevoval o něco kultivovaněji. Dvoulitru nikdo nemůže upřít potenci a příznivou spotřebu nafty, ale ten akustický projev My bychom z tohoto důvodu dali přednost zážehovému turbomotoru TFSI, ale běžnému uživateli by jistě stačil nově Anděl zaváděný agregát TSI. Zcela spokojeni jsme nebyli ani s benzinovým dvoulitrem Nissanu. Papírové předpoklady slibovaly více. Dynamika je vlažná i v otáčkách kolem maximálního výkonu, zato spotřeba šplhá do vyšších pater. Tady bychom pro změnu sáhli po dvoulitrovém turbodieselu od Renaultu. Přidaná hodnota Qashqaie spočívá v možnosti pohonu všech kol. Tato vymoženost se ovšem dopřává pouze některým variantám za Kč, standardem u všech Qashqaiů je pohon předních kol. Zvýšená světlost dovoluje průjezd místy, kam se s běžným půjčovna dodávek Smíchovské nádraží hatchbackem neradno vydávat. Zkoušený exemplář byl vybaven univerzálními pneumatikami, které zhoršují chování měkčeji laděného smíchovskými pražskými poradenství účetními