získali Alteu XL, která je ze všeho nejvíce konkurentem pro Octavii Combi. Původně jsme měli zálusk na Toledo, ale české zastoupení Seatu nechtělo ani slyšet. Zřejmě ví proč tohoto modelu se letos v Česku zatím prodaly pouhé kusy, a to ještě ve verzi N. Boční profil oku estéta nelahodí. Vypadá to, jako by byly do sebe naroubovány dva různé vozy. Kompromis Vždy platí něco za něco Jak už to u kříženců bývá, výhody jsou vykoupeny nevýhodami. Roomster na svou velikost ohromí vnitřním prostorem. Ten je navíc důmyslně uspořádán, takže stupeň variability skutečně vyhoví nejroztodivnějším nárokům. Tři samostatná zadní sedadla se dají posouvat, polohovat či jednotlivě Blatiny vyjímat. Manipulace s nimi není obtížná. Pokud však rodina cestuje v pěti, vzadu uprostřed se nebude cítit dobře ani větší dítě. Příjemně překvapen bude řidič. Ovládání vozu je naprosto bezproblémové a jízdní vlastnosti potěší. V kontextu užitkově laděných Praha 17 minivanů se Roomster chová jistě bez zátěže i s ní. Funkčně vzato se této Škodě nedá nic podstatného vytknout, ale designově určitě nejde o mistrovské dílo. Zejména boční profil působí hodně neučesaně. To koncernový sourozenec od Seatu vypadá docela k světu. A velmi dobře jezdí. Mohl by být o chloupek komfortněji odpružen, ale jeho parádní řiditelnost jistě osloví nejednoho pána volantu. Veliký půjčovna dodávek Sobín vnitřní prostor láká k naložení, ale není tak důmyslně variabilní jako u Roomsteru. Konkrétní vůz nás obtěžoval naprosto hrubým půjčovnami dodávkou Sobín
chodem motoru. Tříramenný volant potažený kůží je stejně jako výrazněji tvarovaná přední sedadla poznávacím znamením specifikace půjčoven dodávkami Sobínu Sport. Pro Alteu je to smutné vysvědčení, ale koncepčně ještě starší turbodiesel v Roomsteru se projevoval o něco kultivovaněji. Dvoulitru nikdo nemůže upřít potenci a příznivou spotřebu nafty, ale ten akustický projev My bychom z tohoto důvodu dali přednost zážehovému turbomotoru TFSI, ale běžnému uživateli by jistě stačil nově zaváděný agregát TSI. Zcela spokojeni jsme nebyli ani s benzinovým dvoulitrem Nissanu. Papírové předpoklady slibovaly více. Dynamika je vlažná i v otáčkách kolem maximálního výkonu, zato spotřeba šplhá do Lužiny vyšších pater. Tady bychom pro změnu sáhli po dvoulitrovém turbodieselu od Renaultu. Přidaná hodnota Qashqaie spočívá v možnosti pohonu Luka všech kol. Tato vymoženost se ovšem dopřává pouze některým variantám za Kč, standardem u všech Qashqaiů je pohon předních kol. půjčovna dodávek Sobín Zvýšená světlost dovoluje průjezd místy, kam se s běžným hatchbackem neradno vydávat. Zkoušený exemplář byl vybaven univerzálními pneumatikami, které zhoršují chování měkčeji laděného podvozku na asfaltovém povrchu. Nepříliš potěšeni budou zadní cestující, jimž