je jen Kia Carnival. Jinými slovy, jestli se Carnival svými parametry podobá americkým konkurentům Ford Windstar, Chrysler Voyager, pak Trajet připomíná spíše reprezentanty evropské školy VW Sharan, Renault Espace a japonské modely Mazda MPV, Toyota Previa. Na rozdíl od soupeře z vlastních řad, vozu H, který vyhlíží jako mikrobus, je Trajet navržen a konstruován jako osobní vůz. Dokazuje to jeho poměrně nevysoká Nové Butovice karoserie, příčné uložení motoru pohánějícího přední kola a jejich zavěšení na vzpěrách McPherson. Zadní kola nesou podélná, půjčovna dodávek Nové Butovice vzájemně spojená ramena. K pohonu Trajetu, který se prodává na českém trhu, lze využít jeden ze dvou typů zážehových motorů buď čtyřválec l kW k, nebo šestiválcový agregát o výkonu kW k. Pro test jsme zvolili cenově nejpříznivější verzi Trajetu s dvoulitrovým motorem. Do jeho výbavy patřily například klimatizace, dva airbagy, litá kola, vyhřívání předních sedadel, centrální zamykání či elektrické ovládání skel a seřizování vnějších zpětných zrcátek. Překvapila nás absence ABS. Přitom cena byla na jihokorejské vozidlo poměrně vysoká Kč. Oříšek i pro odborníka Karoserie vozu Trajet se od dalších korejských automobilů liší střídmostí provedení. půjčovné dodávce Novými Butovicemi Chybí jí jinak charakteristicky zubatá mřížka chladiče, navíc celkové linie karoserie jsou poměrně proporcionální a nejsou tak Hůrka vyumělkovaně ozdobné, jak u východních vozů bývají. Zkrátka Trajet se lehce ztratí mezi evropskými automobily. Opačnou stranou mince je
však to, že zevnějšek vozu zcela postrádá individualitu. Kdyby nebyl vidět znak výrobce, měli by i mnozí odborníci problém s uhádnutím značky a modelu, o obyčejném zákazníkovi ani nemluvě. Avšak minimální rozlišitelnost zase nahrává praktickým a opatrným lidem. Trajet