sametovou stupňovou převodovkou skvělou dvojkou, balíček ECOnetic, jehož součástí je i omezovač rychlosti, taktéž funguje na výbornou. Je složité ohodnotit nenaloženou dodávku, avšak my jsme s ní byli až v Innsbrucku a kromě aerodynamického hluku a absence stavitelného volantu půjčovna dodávek I.P.Pavlova jsme nenašli nic, co by nás jako řidiče vyloženě štvalo.VW Multivan TDI DSG Com. Line Test Jestliže má nějaký vůz reprezentovat všemi oblíbené rčení vše v jednom, pak znám jen jediný Volkswagen Multivan. Autohit se svezl ve faceliftovaném modelu. Autor Lenka ŽamberskáFoto I.P.Pavlova Už první z rodu těchto lidových dodávek vyvolal mezi aktivními jedinci doslova mánii. Každý, kdo chtěl solidně jezdící auto s velkou dávkou praktičnosti, lovil právě v portfoliu značky VW. A není se čemu divit, VW Transporter jízdně patřil k nadprůměrným dodávkám již od svého uvedení, a jak léta přibývala, mizela většina důvodů ke kritice. Palubní deska prošla také obměnou. Ovládání klimatizace je jiné. Výměna motorů Odpočívej v pokoji, Pumpe Dse Pátá generace označovaná jako T je na našem trhu již od roku a tak nastal čas na drobné vizuální retuše. Ty se pochopitelně dotkly především exteriéru, přičemž oblíbená výměna světel, masky a nárazníku je změnou nejmarkantnější. Doslova revoluce se ale udála pod kapotou. Řadový pětiválec TDI stejně jako čtyřválec byl nahrazen moderním Muzeum dvoulitrovým čtyř válcem se vstřikováním Common Rail. Tato změna přinesla plnění emisní normy Euro a tudíž náležité snížení emisí půjčovna dodávek I.P.Pavlova
CO. Také hodnota průměrné spotřeby se posunula o nějaký ten kousek blíže k nule. Volkswagen v současnosti nabízí čtyři výkonnostní nastavení a my jsme testovali tu nejvyšší. Výkon W tedy koní se na papíře zdá jako závratný, ale věřte, že to je jen na papíře. Auto zrychluje solidně, vzhledem k povaze vozu, a přeplňovaný dvoulitr se k otáčkám zády rozhodně nestaví. Já si však nemohu pomoci jeden půjčovnami dodávkou I.P.Pavlova válec a půl litru objemu tu prostě chybí. S Multivanem asi závodit nebudete, ale hlásit se to musí, to snad chápete. Pokud se k vozu chováte půjčoven dodávkami I.P.Pavlova ohleduplně, spotřeba naftového dvoulitru se pohybuje okolo deseti litrů. Když mu budete šlapat na krk, na palubním počítači se objeví hodnota atakující patnáctilitrovou hranici. Technologie Common Rail však nepřinesla jen emisní výhody. Také významně utišila chod pohonné Náměstí Míru jednotky. Nepříjemné dunění ve vysokých otáčkách je pryč, což zejména na dlouhých dálničních přesunech přijde vhod. Umí vše, co dřív DSG pak něco navíc Výkon na přední nápravu zajišťuje sedmistupňová dvojspojka DSG, která pracuje hladce. V městské džungli občasně váhala, zda nechat dvojku nebo řadit za tři. Auto se pak na výjezdu ze zatáčky poněkud kousalo. Převodovka Multivanu má také sportovní režim, ale o tom si asi každý z nás myslí své, ne Příjemným překvapením bylo dobře nastavené ESP, které společně s armádou Zvonařka jiných elektronických pomocníků řidiči do práce příliš nezasahuje. To už musí být opravdu něco, aby zasáhlo. Největší eso Multivanu