Sprinter se v USA prodává v průměru za dolarů, Sprinter Grand Edition přijde místního motoristu bezmála na dolarů. A tím se tento specifický Sprinter cenově vklínil mezi modely SLS AMG a S AMG, nicméně stojí stále zhruba polovinu toho, co byste dali za Maybach. Takže je Národní třída to vlastně docela výhodný kup Více na Není mnoho vozů, jejichž jméno se časem stalo obecným pojmem určité třídy vozů. Fordu se to s Transitem povedlo. Za desetiletí, co tyto vozy brázdí silnice po celém světě, se totiž z průkopníka lehkých dodávek stala ikona. Stejně půjčovna dodávek Nové Město jako Sony přišlo o název walkman, který zlidověl jako pojmenování přenosného kazetového přehrávače, tak i Ford musel akceptovat a jistě se kvůli tomu nezlobí, že jméno Transit se v obecné mluvě často používá pro označení užitkového vozu. V letošním roce přišel Ford s další generaci, která přinesla vcelku radikální změny vzhledu, ale přinesla i evoluci v jízdních vlastnostech a komfortu pro řidiče, Muzeum který často tráví za volantem většinu dne. K testu jsme získali jednu z desítek verzí Fordu Transit. Jedná se o Transit Kombi Van, tedy o dodávku půjčovnou Novému Městu model s dvojicí řad sedadel a prosklením u druhé řady, bez pevné přepážky za ni. Tento vůz stojí na středním rozvoru mm, má nízkou verzi střechy a přední náhon spojený s naftovým agregátem Duratorq TDCi o výkonu kW k a točivém momentu Nm. Hraníme a mohutníme Možná se může zdát, že u dodávek není co měnit a že jejich design zůstává stále stejný a zaměřený hlavně na praktičnost. To je sice pravda,
ale i tak se najde prostor k tomu, aby se jednotlivé generace užitkových vozů lišily. Nová generace přinesla řadu změn. Tou nejzásadnější je kompletní přepracování přídě vozu. Oblé tvary krátké a příkré kapoty již nepřechází plynule do oblého nárazníku, ale příď je I.P.Pavlova mírně řečeno useknutá. Nyní ji dominuje velká mřížka chladiče a také mohutné přední světlomety. Právě nový design přídě se stal Nové Město dodávek půjčení velmi diskutovaným a to i z důvodu, že konkurence přišla s velmi podobným designem. Je to jen náhoda, že jsou si jednotlivé generace půjčovna dodávek Nové Město konkurentů tak podobni O tom, že nový Transit přinesl řadu příjemných zlepšení hovoří i fakt, že v předním nárazníku jsou nyní integrovány šlapky, díky nimž se můžete lépe dostat k přednímu oknu, když jej potřebujete umýt. Na druhé straně vozu dostal Transit do výbavy prodlouženou podlahu, díky které se vám budou lépe nakládat těžší předměty. Integrované parkovací senzory jsou pro začátečníky téměř nezbytné. Profil vozu zůstal zcela jasný a v duchu užitkových vozů. Námi testovaný vůz s nízkou střechou a novoměstský pražský plavou s kojencem