možnost projít k zadní lavici. Ta sice neposkytne cestujícím větší boční oporu, ale pro nohy je zde místa nadmíru. Jen plechová zástěna pod sedačkou může občas překážet. Sedák i opěradlo v druhé řadě jsou o mm a mm delší než u řidiče. Od sedáku po strop je k dispozici půjčovna dodávek Nebušice mm, což je rovněž velmi příznivý údaj. Pohodlné nastupování umožňují pravé posuvné dveře o šíři mm. Na palubní desce je vše Jenerálka prakticky rozmístěno, včetně řadicí páky na spodní části středového panelu. Převodovka je v případě verzí s turbodiesely šestistupňová. Především bezpečnostní výbava nového Vita je na vysoké úrovni. Ostatně vůz získal při nárazových testech NCAP čtyři půjčit dodávka Nebušicím hvězdičky. Výbava testované verze zahrnovala dva airbagy a systém ESP. Ten v sobě zahrnuje ABS, protiprokluz, elektronické rozdělení brzdné Červený vrch síly a brzdový asistent. Tento jízdní systém je v základu a po pravdě řečeno bychom si s ním jízdu v zimním období ani nedokázali představit. Pohon zadních kol totiž oceníte při zatíženém voze, v opačném případě je záď nadlehčená a téměř třítunové Vito by se bez ESP jen těžko obešlo. Ocenili jsme i brzdnou soustavu, která zahrnuje na všech kolech kotoučové brzdy. Brzdná dráha činí za běžných podmínek zhruba m, což je o tři až čtyři metry lepší výsledek než u nejbližší konkurence. Spokojeni jsme byli i s výkonem nejsilnějšího turbodieselu, který je do Vita montován. Má nejvyšší výkon kW k a díky šestistupňové převodovce je potenciál dobře
využitelný. Přesto by mohla být elasticita motoru o něco vyšší. Vše je bohatě vykoupeno nejnižší kombinovanou spotřebou z celé Nebušic dodávek půjčení motorické nabídky Vita l km. I když se oficiální údaje o maximální rychlosti neudávají, klidnou a pohodlnou jízdu vám Vito zaručí po dálnici i v rychlosti kmh. Předností novinky je vedle všestrannosti elegantní vzhled, který nechává na okamžik zapomenout, že před vámi cvičilo dětem nejblíže Prahy 6 Nebušic